آن طرف تر از زمین...

چهارشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۵:۰۶ ب.ظ

دلم به حال "فرهنگ" می سوزد...

 

چند وقتی بود که حال "فرهنگ" مساعد نبود...کمی استرس داشت شایدم کمی سر درد...

مرشدمان امسال را به نام فرهنگ نامگذاری کرد شاید که کمی آن را دریابیم...

اما نمیدانم چرا حالش بدتر و بدتر میشود... ذهنش پر است از سوالات بی جواب...

گیج شده است، دنبال ترادف میگردد بین کلمات متضاد:

"آمریکا و دوستی" و"اعتدال و افراط" و" سرهنگ و انقلابی" و "زهرا (س) و کاخ سعدآباد" و....

من باب جشن همسر مکرمه رییس جمهور حرفها بسیار است ولی از آنجایی که هیچ خبرنگاری اجازه ورود به آنجا را نداشته!!! و از آنجایی که ما اهل پرداختن به احتمالات نیستیم چند نکته که اثبات شده است را از روی خیرخواهی درمیان میگذاریم...

بعضی از مکان ها درذهن مردم جایگاهی دارد که برای همه آشکار است...

بهتر نبود این جشن درصورت لزوم برگزاری در جایی غیر از "کاخ " برگزار میشد...

گفته شد هدف از این جشن شناساندن زهرای اطهر به زنان سفرا بوده است ولی هرجه دودوتا چهارتا میکنم حضور حضرت زهرا(س) با دیوارهای مجلل کاخ سعد آباد سازگاری ندارد...

نمیشد جایی جشن میگرفتید که مادر(س) هم حضور می داشتند؟

نمی شود که به نام ایشان جشن بگیرید ولی به کام مانکن ها و....

ای کاش بجای جولان دادن مانکن ها از لباس شب عروسی زهرا (س) میگفتید که چگونه خنده را بر لبان سائل نشاند...

بحث این دولت آن دولت نیست... اینجا همیشه فرهنگ اسلامی یتیم است...

 

و به قول شهید آوینی "بچه حزب اللهی همیشه غریب است..."

 

اینجا جایی است که فیلم "چ" مورد پسند داوران نیست...

 

اینجا در دل جمهوری اسلامی سید علی رو حنا فداه تنهاست...

 

از آنجایی که امسال سال فرهنگ است این خطاها زیاد به چشم مردم می آید و از انجایی که دولت محترم معتقد به اطاعت از رهبری است بعضی از جملات رهبری را فقط و فقط برای یادآوری مفهوم فرهنگ عرض میکنیم:

"در راه خدمت، از خیلى چیزها باید گذشت. نه فقط از شهوات حرام، از شهوات حلال نیز باید گذشت."

70/5/23

"یکى از اساسى‌ترین کارها براى اینکه ما جلوى اسراف را بگیریم این است که مسئولین کشور، خودشان، کسانشان، نزدیکانشان و وابستگانشان، اهل اسراف و اهل اشرافیگرى نباشند."

88/2/22

 "یک وقت هست که ما جلوى چشم مردم یک مانور اشرافى‌گرى مى‌دهیم؛ این دیگر مباح و مکروه ندارد؛ همه‌اش حرام است؛به‌خاطر این‌که تعلیم‌دهنده‌ى اشرافى‌گرى است .اولاً زیردست‌هاى خودمان، ثانیاً آحاد مردم به این کار تشویق مى‌شوند. ما نباید مردم را به این کار تشویق کنیم."

84/6/8

"اگر ماشین دارید، آن را سوار شوید و به وزارتخانه و محل کارتان بیایید؛ ماشین دولتى یعنى چه؟ واللَّه اگر من از طرف مردم مورد ملامت قرار نمى‌گرفتم که مرتب ملاحظه‌ى جهات امنیتى را توصیه مى‌کنند، بنده با ماشین پیکان بیرون مى‌آمدم."

70/5/23

 

 

پی نوشت ها:

پی نوشت اول: با این که ازکمبودها می نویسم ولی خوب می دانم که باید خودم قدم بردارم برای اصلاح خودم و بعد اصلاح دیگری...

خودم باید قدم بردارم در راه فرهنگ اسلامی و بعد دیگری...

دعا کنید برای این "خودم ها" که بازخواست خواهد شد...

پی نوشت دوم:

امسال  برای اولین بار رفتم  کرب و بلا...

اربعین...نجف تا کربلا...

"آنجا فهمیدم دیگر نباید نگران کربلا رفتن باشم ، کربلا را برای بازگشت افریده اند، بازگشت به..."

 

 



نوشته شده توسط . کلایی
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم
آن طرف تر از زمین...

"ما اهل ولایت هستیم و همه چیزمان در گرو همین اهلیت است."

پیوندها

دلم به حال "فرهنگ" می سوزد...

چهارشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۵:۰۶ ب.ظ

 

چند وقتی بود که حال "فرهنگ" مساعد نبود...کمی استرس داشت شایدم کمی سر درد...

مرشدمان امسال را به نام فرهنگ نامگذاری کرد شاید که کمی آن را دریابیم...

اما نمیدانم چرا حالش بدتر و بدتر میشود... ذهنش پر است از سوالات بی جواب...

گیج شده است، دنبال ترادف میگردد بین کلمات متضاد:

"آمریکا و دوستی" و"اعتدال و افراط" و" سرهنگ و انقلابی" و "زهرا (س) و کاخ سعدآباد" و....

من باب جشن همسر مکرمه رییس جمهور حرفها بسیار است ولی از آنجایی که هیچ خبرنگاری اجازه ورود به آنجا را نداشته!!! و از آنجایی که ما اهل پرداختن به احتمالات نیستیم چند نکته که اثبات شده است را از روی خیرخواهی درمیان میگذاریم...

بعضی از مکان ها درذهن مردم جایگاهی دارد که برای همه آشکار است...

بهتر نبود این جشن درصورت لزوم برگزاری در جایی غیر از "کاخ " برگزار میشد...

گفته شد هدف از این جشن شناساندن زهرای اطهر به زنان سفرا بوده است ولی هرجه دودوتا چهارتا میکنم حضور حضرت زهرا(س) با دیوارهای مجلل کاخ سعد آباد سازگاری ندارد...

نمیشد جایی جشن میگرفتید که مادر(س) هم حضور می داشتند؟

نمی شود که به نام ایشان جشن بگیرید ولی به کام مانکن ها و....

ای کاش بجای جولان دادن مانکن ها از لباس شب عروسی زهرا (س) میگفتید که چگونه خنده را بر لبان سائل نشاند...

بحث این دولت آن دولت نیست... اینجا همیشه فرهنگ اسلامی یتیم است...

 

و به قول شهید آوینی "بچه حزب اللهی همیشه غریب است..."

 

اینجا جایی است که فیلم "چ" مورد پسند داوران نیست...

 

اینجا در دل جمهوری اسلامی سید علی رو حنا فداه تنهاست...

 

از آنجایی که امسال سال فرهنگ است این خطاها زیاد به چشم مردم می آید و از انجایی که دولت محترم معتقد به اطاعت از رهبری است بعضی از جملات رهبری را فقط و فقط برای یادآوری مفهوم فرهنگ عرض میکنیم:

"در راه خدمت، از خیلى چیزها باید گذشت. نه فقط از شهوات حرام، از شهوات حلال نیز باید گذشت."

70/5/23

"یکى از اساسى‌ترین کارها براى اینکه ما جلوى اسراف را بگیریم این است که مسئولین کشور، خودشان، کسانشان، نزدیکانشان و وابستگانشان، اهل اسراف و اهل اشرافیگرى نباشند."

88/2/22

 "یک وقت هست که ما جلوى چشم مردم یک مانور اشرافى‌گرى مى‌دهیم؛ این دیگر مباح و مکروه ندارد؛ همه‌اش حرام است؛به‌خاطر این‌که تعلیم‌دهنده‌ى اشرافى‌گرى است .اولاً زیردست‌هاى خودمان، ثانیاً آحاد مردم به این کار تشویق مى‌شوند. ما نباید مردم را به این کار تشویق کنیم."

84/6/8

"اگر ماشین دارید، آن را سوار شوید و به وزارتخانه و محل کارتان بیایید؛ ماشین دولتى یعنى چه؟ واللَّه اگر من از طرف مردم مورد ملامت قرار نمى‌گرفتم که مرتب ملاحظه‌ى جهات امنیتى را توصیه مى‌کنند، بنده با ماشین پیکان بیرون مى‌آمدم."

70/5/23

 

 

پی نوشت ها:

پی نوشت اول: با این که ازکمبودها می نویسم ولی خوب می دانم که باید خودم قدم بردارم برای اصلاح خودم و بعد اصلاح دیگری...

خودم باید قدم بردارم در راه فرهنگ اسلامی و بعد دیگری...

دعا کنید برای این "خودم ها" که بازخواست خواهد شد...

پی نوشت دوم:

امسال  برای اولین بار رفتم  کرب و بلا...

اربعین...نجف تا کربلا...

"آنجا فهمیدم دیگر نباید نگران کربلا رفتن باشم ، کربلا را برای بازگشت افریده اند، بازگشت به..."

 

 

۹۳/۰۲/۱۰
. کلایی

نظرات  (۱۱)

۱۰ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۸:۳۵ کوچه پس کوچه های آسمان...
سلام
مثل همیشه موثر و زیبا بود.
یا علی
پاسخ:
سلام آبجی
ممنون..
یا زهرا...
۱۰ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۸:۴۱ نگین شهدای قائم شهر
نزاید مادر گیتى ز بهر خدمت مردم
به جود و بخشش و لطف و سخاى حضرت باقر
به ذرات جهان یکسر بود او هادى و رهبر
که جان عالمى گردد فداى حضرت باقر
سلام ، احسن هم از روی درد و احساس مسئولیت بود و هم انصاف و ادب رعایت شد. هم انتقاد بود و هم پیشنهاد داشت.
چقدر این جمله زیباست! و چقدر همه ما به این جمله احتیاج داریم: "با این که از کمبودها می نویسم ولی خوب می دانم که باید خودم قدم بردارم برای اصلاح خودم و بعد اصلاح دیگری..."
بسم الله
سلام
حضرت اقا امر فرمودند که بچه حزب اللهی ها منزوی نمی شوند که در واقع مراد امام و رهبرمان این بود که ولو اینکه برخی به دنبال منزوی کردن شما هستند اما شما منزوی نشوید...
و قطعاً یکی از نشانه های عدم انزوا همین مطالب و همین نقدها و روشنگری هاست...
انشاء الله از همیشه از سربازان امام خامنه ای باشید...
التماس دعا...
یازهرا
درد دلی کردم با حسن آقا
حسن آقا روحانی
شما هم بیایید گفت و گوی من و حسن آقا رو بخونید
راستی...........سلام

شاید...........
سلام آبجی...
مثل همیشه یه اصل پرداختی و زدی تو خال...
واقعا لذت بردم چون تو این مساله خیلی دلم سوخت چرا که مادران ما هم جزء زنان این کشورند و اگر بنا بر جشن باشد اون هم با این تجملات چرا ساده ترش برای همه ی زنان جامعه ی من نباشد و فقط برای عده ای اون هم با دلیل شناساندن تمدن عظیم ایران اسلامی...
آن هم چه شناساندنی!!!!
راستی اعتدال در یک کشور انقلابی یعنی چه ؟؟؟؟
به نام خدا
سلام . وبلاگ شما در وبلاگ ما لینک است :) به رسم هم لینکی بودن دعوتید به مطالعه ی پست جدیدِ مِس! : علی رفت! دو بخش است!
+ دانلود : صوت» خاطرات استادِ علی از او | فیلم» مستند دعوت، روایتی از زندگی و شهادت شهید خلیلی .

التماس دعا
__________
همه ی نوشته یک طرف، آن بخش اصلاح خودم ها هم یک طرف....
باشد که رستگار شویم...


تشکر از حسن انتخاب در مورد بیانات آقا و کنار هم قرار دادن برخی لغات...
قلمتان نویسا
سلام.
سپاس که سر زدید.
پاسخ نظر شما:

سلام.
خواهش میکنم. دست آنهایی که تدارک این فایل هارو دیدند درد نکنه...
در باغ شهادت بازِ باز است......

ملتمسیم بیش....

زهرا مدد
سلام خواهر بز گوارم
واقعاً عالی بود ،امیدوارم بازهم شاهد چنین مطالب زیبایی از شما باشیم در پناه حق ...یا علی .....
سلام
غرب دائم در حال هجمه فرهنگی است و مسئولان فرهنگی ما در خواب...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.